Dynamische warming-up

De warming-up verhoogt de doorbloeding en zorgt voor een boost in zuurstof toevoer naar de spieren. Het is de beste manier om de spieren warm te maken (dus op een gezonde spanning te brengen!) en om de gewrichten te smeren.

MEER INFORMATIE OVER DE WARMING-UP

Fiets afstelling

Optimalisatie is de kern van deze uitgebreide analyse. De kennis van Nova Fysioen de ervaring in het fietsen, gecombineerd met een zeer uitgebreide fietshouding-optimalisatie, zorgt voor prestatieverbetering.

MEER INFORMATIE OVER FIETS AFSTELLING

Hardlopen

Hardlopen is een blessure gevoelige sport, geschat wordt dat 65% van de hardlopers minimaal een blessure krijgen in het eerste jaar dat ze gaan hardlopen.

MEER INFORMATIE OVER HARDLOPEN

Herstel

Misschien wel het meest onderbelichte aspect van training, het herstel proces. Daarnaast ook een van de grootste oorzaken voor wat betreft overbelasting blessures en trainingsmoeheid.

MEER INFORMATIE OVER HERSTEL

Krachttraining

Kracht staat gelijk aan uithoudingsvermogen. Hardlopen lijkt een pure duursport, maar interval training is minstens zo belangrijk!

MEER INFORMATIE OVER KRACHTTRAINING

Looptechniek

Het lichaam is een fantastisch mechanisme en we zijn, bewust of onbewust, tot veel mooie dingen in staat! Echter zien wij regelmatig dat hardlopers geblesseerd zijn of simpelweg niet het meest maximale uit hun prestatie halen door een verkeerde looptechniek.

MEER INFORMATIE OVER LOOPTECHNIEK

Tennis

Het blijkt uit onderzoek dat mensen die voor tennis kiezen gezonder zijn, een verbeterde conditie, een lager vetpercentage, goede botdichtheid en een verlaagd risico hebben op hart- en vaatziekten.

MEER INFORMATIE OVER TENNIS

Voetbal

Als we medisch gaan kijken, zien we dat voetbal een uniek blessure profiel heeft ten opzichte van andere veldsporten zoals hockey, basketbal en bijvoorbeeld tennis.

MEER INFORMATIE OVER VOETBAL